onsdag 30 november 2011

Sjukstuga

Usch & Fy. Hela familjen har åkt på ett otrevligt virus så det har varit några tråkiga sjukdagar för oss. Jag börjar må bättre nu och hoppas att alla andra tillfrisknar tills på fredag då vi ska se favoriterna Mora Träsk.

I fredags "fredagsmös" hela familjen på IKEA några timmar på kvällen. På inköpslistan stod bl.a. hallbänken Grevbäck som jag skrivit om tidigare men det blev avslag på den från herrn i huset och jag kan väl hålla med lite. Tråkig och ful finish på en för övrigt smart och fin möbel.

Då jag från början egentligen ville ha en annan hallbänk (Leksvik) med förvaring från IKEA som typiskt nog utgått ur sortimentet så blev det till att söka på Blocket istället. Vi fick napp på en gång i Kungälv dessutom så det var ju en bonus. Den såldes med tillhörande hatthylla som tyvärr är för stor för vår hall men vi köpte den ändå för den ska få hänga i relaxen istället.

Bänken kunde egentligen vara lite större och de många skofacken är väl smarta men jag hade föredragit hyllor utan avdelning för bästa utnyttjande av utrymme :). Stort plus dock att Leksvik är massiv och tål desto mer till skillnad från Grevbäck i fanér som var mycket sliten utan att ens användas "på riktigt" på IKEA. Nu ska den målas också, haha jag och mina målarprojekt :).

Leksvik skohylla och hallbänk

Leksvik hatthylla

//Fia

1 kommentar:

  1. Hej Fia!!

    Hittade hit till dig för första gången idag, skoj!!
    Du ser ut att ha en jättefin blogg, med massor av inspiration!

    Skoj också att vi inte bor så långt ifrån varandra, jag bor själv i Kungsbacka... ;)

    Ha en fin helg, så "ses" vi snart igen!

    Kram Camilla

    SvaraRadera